fredag 23 oktober 2009

Bloggens namn och tidningsrecension.


Första jultidningen i handeln fick också inspirera till namnet på den här bloggen; Allers Julmagasin. Utsidan kändes inte alls lockande, men jag köper av ohejdad vana alltid på mig de jultidningar jag hittar.

Artiklarna i Allers Julmagasin är trevliga och underhållande (lite Ernst Kirchsteiger är aldrig fel), men pysselinspirationen blir jag inte speciellt inspirerad av. Jag tror minsann jag har blivit bortskämd av alla fantastiska pyssel- och inredningsbloggar jag följde under mina mest intensiva bloggår!

När det gäller själva pysslet, framför allt det i papper, har jag alltså ingenting att hämta här. Det finns ett halsduksmönster som jag däremot gärna ger mig på. Vackra halsdukar i mot halsen mjuka garner passar bra till flera av mina julklappsmottagare. För juliga blomsterarrangemang (eller inspiration till sådana) besöker jag i stället Ericas Blomstrande Ting som ganska nyligen öppnade precis i närheten. Jag rekommenderar alla som ändå är i Kungens Kurva (inte alls långt därifrån) att åka förbi och göra ett studiebesök hos Erica.

Betyg till Allers Julmagasin, Decemberdrömmar 2009 blir två julstrumpor av fem möjliga.

Inga kommentarer: