måndag 26 oktober 2009

Är det jul igen?

Jul i alla affärer, eller i alla fall i en. I går åkte vi förbi SIA vid Stureplan. Gah! Mer jul än så blir det inte! Jag älskar jul, men det känns fel på något sätt. Det är ju ändå bara oktober.

IKEA är alltid tidiga med sitt julande. Det har jag större fördragsamhet med eftersom det är många som åker långt när de ska till Det Stora Möbelvaruhuset. I morgon kommer jag, mamma och ett par av mina systrar att se vad IKEA i Kungens Kurva kan bidra med då det gäller julstämning. Vi får väl ladda upp med den gamla glöggflaskan som stått i skafferiet sedan förra året. Russin har vi hemma och lite flagad mandel borde också gömma sig någonstans bland sesamfrön och jordnötter.
De fina glasmuggarna Rund från IKEA skulle passa utmärkt till glöggen!
Serveringsskålen Blanda skulle lysa upp vilket julpyntat hem som helst.
Vi letar ny matta till det kombinerade musik- och tv-rummet. Den här, Kattrup, ska jag spana lite extra på i butiken i morgon.

Alla bilder från IKEA:s hemsida.

Inga kommentarer: