onsdag 4 november 2009

Ordning på julen.

Första snön för den här vintern faller i kväll i Stockholmstrakten. Jag har köpt en burk pepparkakshjärtan till familjens stora glädje och förväntar mig inte att den kommer att räcka speciellt länge.

I tisdags började organiseringskursen som jag går fram till årsskiftet. Jag har fixat en "julpärm" och skrivit ut alla blanketter och materialet för lektion 1. Aby Garvey som håller i kursen är organisationsproffs, så jag förväntar mig att mitt gamla perfektions-jag ska hitta fram lite. Jag älskar julen och alla förberedelser inför den, men att stressa för att hinna med saker som jag egentligen längtar efter att få göra känns inte roligt! Vi får väl se vad kursen kan ge mig. Än så länge känns ingenting nytt eller revolutionerande, men det känns fantastiskt att få allt så här strukturerat.

1 kommentar:

Meri(txell) sa...

Åh, vad kul att ha "hittat" dig igen! Har saknat att läsa om dig och undrat hur du hade det! Tack för kommentaren i min blogg, ja, nu är vi också fem i familjen, intensivt men roligt, det håller du väl med, eller? ;)
Massor med kramar!!